לקבלת הצעת מחיר
חייגו עכשיו
חייגו עכשיו
0584-0584-10

צרו איתנו קשר

ואנו נחזור אליכם בהקדם

לכל הצוות
אנחנו זמינים בשבילכם
לכל הצוות
אנחנו זמינים בשבילכם

שאלות ששאלתם

קודם כי יותר קל רק לדבר – וכעבור מספר חודשים הספר יהיה בביתך. היכולת העומדת לרשותך לספר את סיפור חייך לאדם מקצועי עם ניסיון גדול בהאזנה ובכתיבה תקדם את אירוע החשיפה המשמח שתקיימו.

כמה וכמה מלקוחותינו ניסו כבר לכתוב בעצמם את סיפורם, והאמת היא שלאלו שהשלימו אותו אנו מסייעים בדיוק ובהשבחת החומר שכתבו.

אגב, יותר משניים-שלושה מלקוחותינו היו לפנינו בהוצאות ספרים אחרות ובחרו לבוא אלינו עד שההפקה הושלמה לשביעות רצונם.

אבל השיקול העיקרי בפנייה לאיש מקצוע הינו ממד הזמן: לא כל מה שנוכל לעשות היום יעמוד לרשותנו גם מחר. במקצוע שלנו נוכחנו לא פעם שהזמן לא עובד לטובתנו. לכן יש למהר ולהפיק את הספר שלכם מבעוד מועד.

השקעה היא מילה מדויקת. כי בשונה מהשקעות שעתידן לוט בערפל, "הפיכת אין ליש" כמו הפקת סיפור חיים היא תמיד רווחית, כי היא תישאר כאן לדורות. מלבד זאת, כתיבת הסיפור שלכם דומה לרכישת בקבוק יין ישן או מכונית ענתיקה יקרה, שכל שנה שעוברת מעלה את ערכה.

ומבחינה מספרית, רק רגע: לכל לקוח אנו בונים את החליפה המתאימה לו.

היו לנו הפקות שמשפחה השקיעה בהן קרוב ל-100 אלף ₪, והיו הפקות שעלו כ-5,000 ₪.

אבל האמת היא שרוב המשפחות בחרו רמת הפקה שכוללת תוספות רבות, וידאו של הראיונות שמשמר את הסיפור חי, ואלו מסתכמות בהשקעה של כ-29,000 ₪.

כאן חשוב לנו להדגיש: איננו גובים את כל הסכום מראש, אנחנו מקבלים מקדמה להתניע את התהליך, ואתם מחלקים את היתרה לתשלומים. חשוב מאוד מבחינתנו לומר זאת, מפני שיש בשוק מפיקים שגובים את כל הסכום מראש ללא אפשרות ביטול ללא מעורבות משפטנים, כאשר הסכום שמשולם גבוה בעשרות אחוזים מאשר זה שאנו גובים.

מדוע, אם התוצאות שלנו שוות באיכותן ואף יותר משל המתחרים שלנו, איננו לוקחים סכום גבוה כשלהם? בעיקר מפני שמה שעמד מול עיניי, כמנכ"ל העסק, הוא הרצון להביא לידי כך שלא תישאר משפחה ללא תיעוד סיפור חייה. אני יודע שזה חזון בלתי אפשרי להשגה, אך הוא זה שמבסס את היחס שלנו לציפיותינו מלקוחותינו בנושא הכספי.

דבר נוסף הוא סוג הניהול. הניהול שלנו הוא קפדני ו'רזה', לא בזבזני, למרות שאנחנו יושבים בקומה 26 במגדל במתחם הבורסה וצופים ממנו על הים.

מספר שעות הראיון בעיקר.

כל שעת ראיון גוררת אחריה מספר שעות עריכה רב, כל שעה נוספת מגדילה את משך העבודה של מחלקת הגרפיקה שלנו

ועוד מילה על התקציב שלכם לספר: היזהרו מהאותיות הקטנות בהסכם שקיבלתם. לא פעם הגיעו אלינו משפחות שקיבלו חוזה מפתה עם סכום נמוך בכותרתו – שכלל רק עריכה. על כל תוספת תמונה – תשלום. על כל עמוד לעיצוב גרפי – תוספת תשלום. על כל עותק בהדפסה – מחיר בנפרד.

אל תחפשו כאלו אצלנו. פשוט אין לנו כאלו. המסמך שתקבלו יפרט את כל מה שתקבלו בצורה השקופה ביותר שיש.

המניע של אנשים לבקש הפקה מושלמת ברור, "אם עושים משהו של פעם בחיים – עושים אותו הכי טוב", כך שמענו לא פעם. לכן אנשים מעדיפים לקבל כמה שיותר שעות ראיון, צילום הראיונות באיכות HD אותם תקבלו בקופסה מהודרת בתום ההפקה [עם עותק של קובץ הספר להדפסה חוזרת], לא להיות מוגבלים בכמות התמונות שהם יכולים להוסיף לספר, לקבל עץ שורשים מעוצב גרפית, ליהנות משלל התוספות שאנו מעשירים בהן את הספר, כמו 'קוביות מידע' על אירועים או מושגים, תמונות, מפות, קטעי עיתונות ועוד שאנו מאתרים להרחבת ולהשלמת היריעה, תוספת ברכות וזיכרונות של בני משפחה לספר ועוד ועוד.

השירותים שלנו כוללים הפקת סיפורי חיים בעיקר, אך לא רק.

אנו מפיקים סיפורי חיים מזיכרונות שלכם, או מכתב יד שכבר כתבתם ואתם מבקשים מאיתנו לבצע לו עריכת עומק [כלומר, "לעשות סדר בבלגן", לשים כל פסקה במקומה], ללטש את הטקסט, לבצע חלוקה לפרקים אם נדרש, להוסיף עריכה לשונית, גרפיקה והדפסה.

מלבד זאת, הפקנו ספרים רבים שאינם סיפורי חיים וביניהם ספרי ילדים, ספרי השראה מקצועית, הפקת יומן מכתב יד, כתבנו מחדש עבודת דוקטורט לצורך פרסומה לציבור הרחב וביצענו עריכה וניקוד למשחקים חינוכיים למערכת החינוך.

אנו מבצעים עבודות הגהה למאמרים ולבטאונים וכמובן לספרים.

מלבד זאת, יש לנו מחלקה מקצועית ביותר להפקת ספרות תורנית שמעניקה גם כן שירות ראיונות, במקרה שלא תרצו להעלות את דבריכם על הכתב בעצמכם מסיבות אלו או אחרות, מחלקת עריכה ומחלקת חקר תורני להשלמת היריעה.

תיעדנו את סיפורם של שני שופטי בית המשפט העליון, שני אלופים בצה"ל, זוכה פרס נובל, וברשימת לקוחותינו פסיפס ישראלי נפלא של נשיא אוניברסיטה, בכירים בשוק ההון ובעולם הכלכלה, ניצולי שואה, רבנים, לוחמי המחתרות, אנשי ההתיישבות העובדת ואזרחים ואזרחיות מן השורה. זאת מלבד ביצוע פרויקטים ממשלתיים במסגרת 'תיעוד בני דור תש"ח' ו'לוחמי מלחמת ששת הימים', ביוזמת משרד ראש הממשלה, ההסתדרות הציונית וארכיון שפילברג באוניברסיטה העברית, במסגרתם ביצענו מאות ראיונות בכל רחבי הארץ.

עסק שהצליח לזכות בשני מכרזים ממשלתיים הוא עסק עם הכרה לאומית במקצועיותו וזה בדיוק המקום שאתם רוצים שינהל את ההפקה שלכם.

בעיקר, אך לא רק. לצידנו מחלקה להפקת סרטי וידאו תיעודיים על יחידים ומשפחות, לאנשים שעדיין חיים בינינו ולכאלו שכבר הלכו לעולמם.

מלבד זאת, אנו מציעים גם ערב חיים שכאלה, בין בדגש חווייתי ובין בדגש מוזיקלי.

כמו כן, יש לנו מחלקה שעוסקת בהפקת סיורי שורשים מודרכים מושקעים, מקצועיים ואנושיים.

שלום, שמי יחזקאל פרנקל. ייסדתי את 'מכון קורות' לפני 10 שנים אחרי קריירה ארוכה שכללה כתיבת מאות מאמרים בבמות שונות. ככה זה כשיורשים גנים של כותב משובח כמו אבי ז"ל.

במהלך הקריירה שלי ראיינתי מאות אנשים וכתבתי עשרות ספרים, ותמיד מתוך רצון 'ליילד'; רעיון, שאיפה, אמירה משמעותית ובעיקר זיכרונות חיים.

לצערי הרב, את אבי, שהיה פרופ' לפסיכולוגיה, לא הספקתי לראיין בטרם מותו על חייו העשירים ועל משפחתו השורשית, ואפילו את אימי לא הספקתי לראיין על החלקים החסרים בפאזל המשפחתי. ככה זה כשבטוחים שכל מה שיש לפנינו היום יישאר לפנינו תמיד. כשמגלים שאין הדבר כן, כבר מאוחר מדי.

לכן הלכתי לשפר את הקשב המקצועי ואת יכולת הראיון באוניברסיטה העברית, בלימודי תיעוד בעל פה, ועוד קודם לכן הקמתי אתר אינטרנט שכולו תרומה חברתית לדור שחווה עלייה, שואה, הקמת מדינה, חלומות ומלחמות, בו מובאים קטעים מעשרות ראיונות עם עדויות אישיות של סיפורים מהגלות, סיפורי עלייה, סיפורי בניין הארץ, התיישבות וזיכרונות מימי בראשית ועוד.

לשמם הקמתי את 'מכון קורות' – כדי שאף אחד לא יחווה את החוסר במענה על השאלות שיום יבוא ויישאלו בכל משפחה.

'סיפור חיי' מבית 'מכון קורות' מסייעת לכם לשמר את הזיכרונות המשפחתיים משולבים בתמונות, מסמכים, תעודות, קטעי עיתונות או מכתבים בהפקה של ספר או חוברת – לפי המסלול שתבחרו לנוחיותכם.

את כל הראיונות שאנו מקליטים תקבלו עם תום ההפקה עם הספרים הביתה, וכמובן כל הזכויות יהיו שמורות לכם.

כך נעביר את מארז התהילה האישית והמשפחתית על פני ים הזמן אל עבר הדורות הרבים הבאים אחריכם. בגוף ראשון או שלישי, בחיי גיבור הסיפור או לאחר מותו, נארוז את החוכמה, הערכים, החוויות, הזיכרונות והרגשות עם סיפורים חמים והמון תמונות וידע שנעשיר בו את הנכס המשפחתי שלכם, שככל שיעברו הדורות ערכו ילך ויעלה.

בכל נושא תוכלו להרחיב: ההיסטוריה המשפחתית, הדורות הקודמים, ילדות, לימודים, תחביבים, הקמת משפחה, קריירה אישית, תובנות, מסקנות, לקחים, חיי קהילה, טיולים ובילויים וחוכמת חיים – כל שתרצו לשמור לדורות.

הכול מכובד, והכול בחותם האישי שלכם שאין עוד כמותו.

אנו חיים בדורות שמשתנים במהירות. הדרך בה אנו משוחחים, שומעים מוזיקה, מכבסים, עוברים ממקום למקום, שונה כל כך מאיך שעשו זאת אבותינו אך זה לא מכבר – ותארו לעצמכם כמה מדהים היה יכול להיות לקרוא את הזיכרונות שאבותיכם היו משאירים לכם על חייהם היומיומיים, על משפחתם, על עיסוקם, על הערכים שלהם, על הרגשות שלהם, על התקוות שלהם או על אבותיהם…

ועכשיו תחשבו על נכדי הנכדים שלכם מחזיקים את סיפור חייכם…

אתם כן תדאגו להם!

שוב אנו שולחים אתכם ללקוחותינו, מפני שכמה וכמה מהם נכוו בהוצאות 'זולות' לפני שהגיעו לפנינו, שילמו למישהו/י שכתבו פעם במקומון כלשהו והתייחסו בחוסר כבוד לגיבור הסיפור שלהם. אנו לא ממליצים לזלזל במפעל כזה, שהוא הפקה של פעם בחיים. החיסכון שיבוא על חשבון האיכות יגרור הפקה לא מכבדת ולא מקצועית ולכם מגיע הרבה יותר.

דבר נוסף, מה שנראה זול אינו תמיד כזה בסוף הדרך. כבר כתבנו על כך כשתיארנו את שקיפות ההצעה שלנו: חפשו "מה משפיע על מחירי המסלולים השונים?"

 

בדיוק בגלל זה. כשהוצאה גדלה מדי, היא הופכת מסחרית ומאבדת לא פעם את המגע האישי. זה בא לידי ביטוי גם בדרישות הכספיות, כמו תשלום מראש של כל הסכום ואיום בנקיטת צעדים משפטיים בכל חריגה מההסכם שחתמתם, וזה הטעם האחרון שאתם רוצים שילווה את החגיגיות שבהפקת ספרכם.

היתרון שלכם ב'סיפור חיי' הוא שזו הוצאה לאור בוטיק, כמעט משפחתית אך ברמת פרימיום שמאפשרת גם מסלולי לואו-קוסט ופריסה נדיבה לתשלומים.

אבל מדוע שאנחנו נשכנע אתכם? היכנסו ללשונית 'המלצות' באתר ושמעו את מה שיש ללקוחותינו לומר: https://did.li/9ox5q

כשהיחס הוא אישי, הדבר מתבטא בזמינות מלאה בכל אמצעי תקשורת שבו תבחרו לתקשר איתנו, והדבר נבחן בשאיפה הכנה שלנו למלא כמעט כל בקשה שתביעו במהלך ההפקה. לא סתם הפכנו לבני משפחה עבור לקוחותינו. ברור לנו שזהו, במובנים רבים, הפרויקט של חייכם בה"א הידיעה, שמשלב את ההווה ארוג עם העבר ומכוון אל העתיד. לכן אנו מסורים לכם ולהפקה.

נסו אותנו. לא תתאכזבו. ואם לדעתכם לא עמדנו בהבטחה דלעיל – תקבלו את כספכם בחזרה.

הנה מספר הטלפון האישי של מנכ"ל ההוצאה לרשותכם בכל עניין: יחזקאל 052-4239706

כמעט בכל הפקה נוצרת על ידי המשפחה קבוצת וואטסאפ שכוללת את בני המשפחה המעורבים בהפקה, את המראיינ/ת – עורכ/ת ואותי, כאחראי על כל התהליך מבחינתכם.

תנו לאחרים לדבר, לא לנוגע בדבר. חפשו המלצות לקוחות.

בספר ממוצע יש מעל 100,000 תווים, קרי, אותיות ורווחים. לעיתים גם 400,000. כדי לכתוב ספר שיהיה גם מעניין וגם שכל אות בו תהיה במקום, בלא שום שגיאת הקלדה, מושקעת עבודה עצומה. מחיר זול לא ייתן מענה לעבודה כה גדולה וצריך להדליק אצלכם נורה אדומה. מתבקש שעל מאות שעות עבודה שייעשו עבורכם יש לשלם ולא לחפש 'מציאות' שלבסוף ידרשו תשלום נוסף.

היזהרו ממצב בלתי הפיך. גם אם מצאתם הוצאה לאור 'מפורסמת', אל תשלמו הכול מראש. זה מוקד לסכסוכים מאוד לא נעימים. הרי אתם רוצים לבדוק את ההפקה. זה הפרויקט שלכם ועל כן זו זכותכם.

 

לשם כך אנו מעניקים שירותי ליווי כתיבהעריכה לכתב היד שלכם. אתם שולחים אלינו פרק בדואר האלקטרוני, אנו מחזירים אותו אליכם עם הערות להשלמה או לתיקון, וכך מתקדמים מפרק לפרק עד השלמת הפרויקט. אז נשלב את התמונות שתרצו, נעבור לגרפיקה ונדפיס את ספרכם.

לאחר שנקבל מכם דוגמה של כתב היד, ניתן לכם הערכה לגבי המעורבות המקצועית הנדרשת מאיש המקצוע שילווה את הפקת ספרכם. באופן כללי, ייתכנו שלוש אפשרויות בנידון זה: האחת – הגהה בלבד, לכתב יד מהוקצע אך עדיין לא בשל לדפוס. השנייה – כתב יד הדורש עריכה לשונית, תיקון טעויות ניסוח, כמובן תיקוני טעויות הקלדה וחלוקה לפרקים, והשלישית – טקסט שדורש עריכת עומק, קריאה מעימיקה בכל כתב היד שלכם שתכלול גם סידור מחדש של הפסקאות והפרקים באופן נכון ומהוקצע, וכמובן את העריכה הלשונית וההגהה.

 

אפשר להוסיף שעות. בכל מסלול הפקה מצוין מחירה של כל שעת הפקה נוספת שתבקשו להוסיף על החבילה המקורית.

 

אל דאגה. במסגרת ההפקה אנו בודקים תאריכים ומקומות ומאמתים פרטים יסודיים הקשורים לאירועים ולמושגים שהזכרתם, כדי למנוע מבוכה אפשרית.

 

בתור הוצאה לאור אישית, הרי שלאחר שיחת היכרות בינינו, יותאם לכם מראיין ועורך בהתאמה המבוססת על ניסיוננו הרב, מתוך מגוון אנשי הצוות שלנו.

כל אחד ואחת מהם טובים מאוד במה שהם עושים, מפני שהם אוהבים את עבודתם ועוסקים בה בדרך כלל כבר מילדות.

 

זה קורה, וזה בסדר גמור. 'נשדך' לכם מלווה הפקה אחר, עד לשביעות רצונכם.

 

אתם תהיו מופתעים עד כמה הישיבה מול המראיינים שלנו תוציא מכם המון זיכרונות בסיועם המקצועי. כיון שתתחילו פעם אחת, הסיוע המלווה שתקבלו יוציא מכם הרבה יותר זיכרונות ממה שאתם חוששים ששכחתם, כולל צבעים, ריחות, הרגשות, מקומות, שמות ותאריכים. כאלה אנחנו, כמו מיילדת, נעשה את הכי טוב שהוא יהיה יצור לתפארת. לא פעם אנו נתקלים בבעיה הפוכה – כמה לסנן ולהותיר בספר מכל מה שאתם זוכרים. אכן, זאת אם התחלתם לפני שתהליכי זקנה לא רצויים החלו להופיע לפני הפקת הספר. כמובן שניעזר בבני משפחה על מנת להשלים את היריעה, ככל שיידרש.

 

בוודאי. הכתיבה היא אישית ועל כן מגוונת, מפני שהיא מותאמת לאופי הלקוח. תוכלו לראות דוגמאות כתיבה בהקשה על כריכת הספר, בלשונית 'דוגמאות הפקה' כאן: https://did.li/kRaaa

 

לא, אך בעיקר אותם. במידה ותרצו, נראיין גם חברים ובני משפחה, ובמקרה הצורך, אין שום בעיה לבצע ראיון מרובה משתתפים.

 

בהחלט לא. הפקנו ספרים רבים מזיכרונות של בני משפחה שנמסרו לנו כבר 'אחרי מות' יקירם, וכן ספרים שלשם עריכתם השתמשנו בחומרים שגיבור הספר כתב בעודו בחיים.

 

אתם שולחים אלינו דרך הדואר האלקטרוני קובץ WORD ובו תיקונים במקום שבו יש להוסיף או לגרוע, לתקן או לעדכן.

 

גם זאת שמענו לא פעם ולא פעמיים.

באמצעים הזולים העומדים לרשות התרבות האנושית כיום, לא צריך להיות שר, מנכ"ל או רמטכ"ל כדי לכתוב ספר ביוגרפיה.

הרי גם אם לא הקמתם או לחמתם או חלמתם מהפכות, רק לכם יש את המידע על הדורות הקודמים, על ילדותכם, על האופי שלכם, על גידול הילדים, על הדרך בה בניתם משפחה וקריירה ובכלל, סיפור חיים זה הדבר שהוא רק שלכם ואין עוד כמוהו בעולם כולו.

זכרו, בעידן האינטרנט בכלל והמדיה החברתית בפרט, נכתבו בעשור האחרון יותר מילים מאשר כתב המין האנושי בכל תולדותיו עד כה – אבל כאשר אנו שוקעים באוקיינוס הטקסט הזה, רק הספר שלכם הוא היחיד שמהווה את ה- A.N.D. המשפחתי שלכם. רק בו ודרכו יוכלו הדורות הבאים למצוא את שורשיהם ואת פשר חייהם שלהם.

גם סיפור קטן ושולי בעיניכם הוא מורשת משפחתית ייחודית לכם, ולעולם אינכם יודעים כמה השראה והעצמה הוא יהווה עבור הקוראים העתידיים של ספרכם.

כל אדם עבר משברים והצליח לצלוח אותם במידה זו או אחרת של הצלחה. ברגעי משבר יוכל הקורא לשאוב מכם כוחות שלא חשבתם שתיתנו לו.

לי עצמי יש סיפור אחד בלבד שידוע לי על סבתא-רבתא שלי, והוא קטן ושולי, אך כיוון שהוא יחיד, הוא משמעותי ובעל מסר אוהב וחם: היו לה, אי שם בפולניה, 13 ילדים, ולכל אחד מהם הייתה מכינה 'טפאלה', סיר קטן, עם התבשיל שרק אותו רצה לאכול. זהו גרגר היסטוריה קטן בכמותו אך משמעותי עבורנו, שמקרין חום ואהבה לדורות גם לסבתא שלא הכרנו.

זכרו: את התובנות שלכם, את חוכמת החיים שלכם, את הזיכרונות הקטנים מהדורות הקודמים יש רק לכם, והדורות הבאים יהיו צמאים לכל פיסת מידע שתספקו להם.

גם אם אינכם משוררים גדולים, אני מבטיח לכם שאת השיר שלכם אף אחד במשפחה לא יפסיק לשיר.

נערוך שיחת היכרות קצרה, נקבע פגישה ומאז תחושו כבר שאתם בידיים מקצועיות ומאוד אנושיות, כאשר אנו נעשה הכול למלא את משאלתכם לראות בהגשמת החזון שלכם.

לפני הכול תקבלו יחס אישי מכבד וקשוב, וזמינות בכל אמצעי שתבחרו – כמעט בכל שעה.

ניפגש לסדרת ראיונות במקום ובזמן המתאימים לנוחותכם.

אל דאגה: לפני המפגשים תקבלו שאלון מפורט שיסדר את הנושאים דרכם נרצה לעבור, שאלון שידייק את הפרטים על שמות, מקומות ותאריכים לאורך ההיסטוריה הרלוונטית להפקה.

במקביל ודאי תרצו לבדוק אם קרובי המשפחה זוכרים פרטים וסיפורים שיכולים להעשיר ולהשלים את אלו שלכם.

עוד שני דברים שעליכם להקדיש להם זמן ומחשבה בשלב זה הם שם לספר ועיצוב כריכתו, ואיסוף התמונות ושאר הפריטים שתרצו להוסיף ליצירה שלכם.

תכיפות הראיונות נתונה לשיקולכם. ההמלצה שלנו: כמה שיותר תכוף.

בדרך כלל ראיון נמשך שעה וחצי. הכול בהתאמה לרצונכם.

לסיפור קצר נדרשים בדרך כלל לפחות 6 שעות ראיון וזה מספיק להפקת חוברת יפה.

 

זו שאלה קשה שאנו אוהבים לשמוע ולענות עליה: ההבדל בין יש ספר משפחתי לאין הוא עצום.

אתם זוכרים את סרט הווידאו מהחתונה או מבר המצווה שאיש לא צפה בו? את אלבום תמונות הילדות שלכם שעשרות שנים לא נפתח? עכשיו היזכרו מה אנשים, שלא עלינו, ביתם עולה בלהבות, נוטלים לפני הכול מהבית?

נכון, את הזיכרונות, את ה"אלבומים שמזמן לא פתחנו". כי הזיכרונות שלנו זה מי שאנחנו.

כל אחד מכיר בגיל מסוים את התובנה שאנחנו נזכרים לשאול את השאלות על משפחתנו כאשר… כבר אין מי שיענה. שמענו את זה פעמים רבות מאוד.

גם אם לאחר ההתרגשות הראשונה שתאחז בכל המשפחה עם השקת הספר כבר לא יקראו בו, עדיין, כשיבוא היום, והוא יבוא, יקיריכם ירצו לדעת פרטים על תולדות המשפחה ואתם כבר דאגתם למענה הולם ואיכותי.

 

פרויקט שימור הזיכרונות שלכם והפיכתם לספר מנוהל על ידינו מתחילה ועד סוף, מהטלפון הראשון לקביעת מועד הראיון ועד שהספרים אצלכם בבית, עבור דרך עריכה, הוספת תמונות, עיצוב גרפי והדפסה – הכול במקום אחד.

וכך ייראה התהליך לאחר שיחה מקדימה בה נתאים לכם את החליפה המתאימה לכם, כי אין שני מספרים שווים. כל מספר הוא ייחודי, עולם ומלואו עבורנו:

במה נתמקד בספרכם: בזיכרונות שלכם? בחלק מסוים מסיפור החיים, כמו למשל במשפחה שהקמתם / בקריירה / במשבר שצלחתם?

אולי במתנת הוקרה להורים? בספר זיכרון לאהוב שאינו עימנו עוד?

ואולי בכלל בסיפור של העסק או הקריירה האקדמית שלכם?

 

עם סיום ההגהות והשלמת שיבוץ הדוקומנטציה במקומות המדויקים שבחרתם, כל החומר יישלח למחלקת הגרפיקה שלנו בה תקבלו טיפול משולש: עיצוב כריכה, טיפול מקצועי בתמונות ועימוד איכותי.

בכמה מהמסלולים אנו מאפשרים הוספת עץ שורשים משפחתי.

 

כמו המסלול שנתאים לכם, כן יותאם גם הסגנון לכם ולמשפחתכם. איננו 'סוגרים' אתכם בסגנון מסוים זה או אחר.

 

דבר זה נתון לבחירתכם: מדי מספר מפגשים או בסיום כל הראיונות.

 

בדרך כלל כחצי שנה מהראיון האחרון. במקרה הצורך נקצר את התהליך.

 

התשובה היא כן, במקרים מסוימים. אנו יודעים להגיש תביעה לוועדת התביעות של 'יד ושם' על מנת לקבל תמיכה בהוצאת ספרכם. הוועדה, שמתכנסת שלוש פעמים בשנה, דנה בתקציר שאנו מגישים לעיונה ועל פי היקף סיפור השואה שנפרש בספר הם מאשרים תמיכה בגובה שבין 2,500 ל-5,500 ₪. חשוב לדעת שלא רק על שהייה במחנות מקבלים תמיכה, אלא אף על הגליה למזרח ועוד.

על הטיפול בהליך הגשת כל טפסי הבקשה אנו גובים עמלה לא גבוהה.

 

לפני הכול חשוב להדגיש מראש: אנחנו היד שלכם, אבל אתם אלו שמחליטים מה ייכנס ומה לא, אנחנו רק נייעץ אם יידרש, אבל הכול שלכם.

את הראיון אנו לוקחים לעבודה מתמשכת, מדויקת, קפדנית ורגישה במשך שעות רבות בהן נהפוך את הדברים שסופרו באופן שוטף ולא פעם אסוציאטיבי, תוך קפיצה טבעית מנושא לנושא, לספר ערוך מבחינה לשונית וספרותית, שגם תעשה סדר בדברים וגם תהפוך את השיחה לספר עם תוכן מעניין שיישאר לדורות, תוך חלוקה לפרקים, סדר כרונולוגי וכמובן צירוף תמונות ועוד תוספות בהן נעשיר את הספר. את כל החומרים הנוספים לשילוב בספר אנו סורקים באופן מקצועי וקפדני, ורק לאחר מכן מקימים תיקייה שתעבור לגרפיקה.

לאורך כל הדרך נלך יד ביד איתכם, בהשלמות, תיקונים והערות.

יש משפחות שירצו להוסיף נספח מתכונים, מכתבים עתיקים, ברכות של בני משפחה, נספח יצירות וכדומה.

 

מחלקת הגרפיקה המקצועית שלנו מספקת כמה הצעות לעיצוב הכריכה של ספרכם, טיפול מקצועי בתמונות בתוכנות מהשורה הראשונה והצעות לעיצוב העימוד הפנימי.

גם בית הדפוס שאנו עובדים איתו הוא מהשורה הראשונה בתחום.

 

בוודאי. כספכם יוחזר בהתאם לעבודה שכבר ביצענו. איננו גובים כסף על עבודה שלא התבצעה.

 

כל עוד הספר לא עבר עימוד סופי, ניתן לשנות כל דבר שתרצו. אם הספר כבר הגיע לשלב זה ואתם מבקשים לבצע שינויים, הרי שזה עדיין אפשרי במידה והם אינם גדולים. שינויים גדולים ידרשו תוספת תשלום.

 

הספר הוא שלכם. אנחנו, כזכור, רק 'היד על המקלדת'. אתם תחליטו מה תרצו שייזכר לדורות.

מניסיוננו, ומחוכמת מחיים הטבעית, אנו ממליצים לא 'לסגור חשבונות' עם בני משפחה או עם אחרים, כי לא פעם הטעם הרע שיישאר יירשם על שמכם, אבל עדיין, זו החלטה שלכם.

כבר פגשנו לקוחות שביקשו להפיק ספר שכולו הטחת האשמות וביזוי אחרים. אנו לא אוהבים לעשות זאת, אך מכבדים כל אדם ורצונותיו.

 

מערכת בדיקת הטעויות, הן טעויות כתיב והן טעויות הקלדה, מתבצעת הן על ידינו והן על ידיכם. על ידינו – לפני מסירת הטיוטה, ועל ידיכם – לאחר מכן. זו גם אחריות שלכם לעבור על כל הדברים ולמנוע טעויות, אך מצידנו אנו עושים ככל יכולתנו למנוע זאת.

 

כמובן שזו החלטה שלכם, וכך גם הצורה בה אתם רואים את עיצוב הכריכה של ספרכם.

 

התשובה הפשוטה היא שאי אפשר לדעת, אבל זו לא האמת כולה: האמת היא שבישראל ראו אור בשנת 2007 מעל ל-17,000 ספרים חדשים! [הנתונים מאתר ההוצאה לאור 'טקסט רץ'] הווה אומר, כ-67 ספרים חדשים מדי יום! כדי לתת לכם המחשה לסיכוי של הספר שלכם להימכר אספר שפעם ישבתי עם אחת העורכות שלנו, שאחד מספריה נמכר בכ-50,000 עותקים בהוצאת 'ידיעות אחרונות'. ישבנו בקפה 'ארומה' ובגבינו אחת מחנויות הספרים הגדולות. 'בשביל הספורט' ניגשנו לראות אם המוכרת יודעת על הספר של הסופרת שעימה נפגשתי, והתשובה הייתה: 'לא'. חודש לאחר שהספר יצא הוא עבר ממדפי התצוגה למדפים בעומק החנות.

בכל מקרה, ההחלטה היא שלכם, וכל הזכויות על הספר שמורות לכם.

אז אין זה אומר שלא ייתכן שתמכרו את הספר, אך עליכם לזכור שתי עובדות מצערות: סיכוי יותר מסביר שאת ההשקעה שלכם לא תחזירו ממכירות בחנויות, ואם אתם בונים על תמלוגים מהוצאת ספרים, דעו שסופר מקבל לכיסו פחות מ-10 שקלים על כל עותק שנמכר.

מלבד זאת יהיה עליכם לעסוק בהפצה או לשלם עליה [דבר שאיננו מתמחים בו], ועוד פרט טכני אך משמעותי: כשאתם מתכננים הדפסה למכירה, עליכם להדפיס כמות גדולה אותה תצטרכו לאכסן בינתיים, עד שתמכרו את כל הכמות.

אנו עובדים עם בית דפוס מקצועי מהטובים בארץ.

רבים מבקשים לקבל 'העתק שמש' לפני הדפסת כל הכמות, שזה עותק של הספר כולל הכריכה אך במצב 'תפזורת', שהספר אינו כרוך ומגובש ל'חתיכה אחת', אבל בדיוק כפי שיראה לאחר מכן, וזאת לשם בדיקת סופית שהכל בסדר, התמונות יצאו איכותיות וכו'.

בהדפסה ניתן לקבל תוספות כמו הבלטת מילים בכריכה, ביצוע הדבקה+תפירה, הוספת תמונה לפורזץ [כריכה פנימית] של הספר והדפסת הספר בכל גודל שתרצו, בין בכריכה קשה או רכה, בין בצבע ובין בשחור לבן.

 

בהחלט. בילי, החוקרת הראשית שלנו, עמדה בראש העמותה הישראלית לחקר שורשי המשפחה. ללקוח שלנו מקליפורניה הרחבנו את עץ המשפחה מ-50 שמות שמסר לנו, למעל 350 שאיתרנו באמצעים העומדים לרשותנו.

 

בהחלט כן. בסיום התהליך אתם מקבלים את הספר המוכן לדפוס לרשותכם, יחד עם ההקלטות של הראיונות, ובמקרה שרכשתם חבילה עם תיעוד מצולם בווידאו – גם את הקלטות המפגשים ערוכות, עם פתיח וסיום.

 

האם אנחנו עושים זאת?

בהחלט. מאחורינו גם הפקות קהילתיות באיכות גבוהה ביותר – לקהילות, ליחידות צבאיות, לעסקים או לקהילת בית כנסת.

 

אין כל בעיה. הצוות שלנו מוכן בפריסה ארצית ויגיע לכל מקום – בארץ ואם נדרש גם בחו"ל, בין בפגישה פנים אל פנים ובין בראיונות טלפוניים.

בתקופת הקורונה, רוב הראיונות שביצענו היו טלפוניים כמובן.

 

כן. יש לנו מחלקת הפקה גם באנגלית, צרפתית, רוסית ואידיש.

 

הכל בסדר, הדרכונים שלנו בתוקף.

 

לא. גם איננו ממליצים על כך. אמנם שומעים רבות על קמפיינים שהצליחו מעל היעדים שהוצבו בגיוס כספים מהציבור, אך לא שומעים על רוב הקמפיינים שנכשלו. אנו לא ממליצים לבנות על כך, אלא אם כן מדובר בפרויקט ייחודי.

 

בהחלט. גם בקמפיין מודעות בעיתונים בעזרת מחלקת הגרפיקה והקריאייטיב שלנו וגם בעזרת קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק.

 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו 0584-0584-10
12 שנות ניסיון
12 שנות ניסיון
אנושיות ומקצועיות
אנושיות ומקצועיות
500 סיפורים שיצאו לאור
500 סיפורים שיצאו לאור
הפקת סיפורי חיים בוידאו
הפקת סיפורי חיים בוידאו
עשרות המלצות
עשרות המלצות